Back to top

There is a freedom at the intersection of: entrepreneurship, enlightenment and enchantment.

The path of Grace, lined with 22,000+ daily gratitude entries from 1999-2018, lead me to that freedom.

Enjoy the daily wisdom, funnies, and present day commentaries :D

23 moons ago...
Answered my own question of: people who don't have tech background and engineering mind, how do they succeed with online business? Answer: they hire other experts to do the work and maintain their joy so that they're not drained. Right. Got it.
[Commentary: I always say to my clients, Just because you can doesn't mean you should. Need to take my own advice!]

3 moons ago...
Of course, NOW is the time I’m ready to read "Mothers Who Cannot Love" book. Now that I have Daring Way under my belt, X speaking so highly of his mum, X (energy vampire) suggesting this book years ago, I'm ready. When student ready, teacher appears. So get myself ready. That’s all I *can* do. Stay open, prepare, and surrender.

79 moons ago...
Nicole acknowledged me as a breath of fresh air, so kind hearted, so thoughtful, so giving and so generous.

41 moons ago...
The term: husband trainer. Ugh [see myself in this] and lol [now that I know I can move past it]!

14 moons ago...
OMG baby pink is all over just like my rebranded website!!! I can predict trends. #whoknew

48 moons ago...
N semi-retired at 36. I'll be fully retired at 32. Phsshhh. We'll be retired waaaay before then!!!
[Commentary: LOL! Oh delusions of a little kid.]

15 moons ago...
OMG so glad I don't have sponsors for my trip and HAVE TO to take fake pics of all my comings and goings for THEIR sake. Bleh.

79 moons ago...
Made the right call in going for a bite with ripple team after volunteering

24 moons ago...
Moved calling Chris to Monday and he emailed me before then to tell me the house has been transferred. Ha! Great deal!

79 moons ago...
Jo's mom's advice: focus on one thing at a time
[Commentary: Who's Jo?]

79 moons ago...
Used YYoga as a rest stop in Yaletown chaos, even if not taking a class.

55 moons ago...
Leadership R1 helped me get over my fear of criticism

55 MOONS AGO...
When people don't show up, it's unconnected to my worth. Know it. Embody the detachment.

38 moons ago...
First time in my life I enjoyed spending money on myself (in the form of nice clothes upgraded from H&M). What an eerie, eerie feeling.

13 moons ago...
Maybe "late prince" is better than "king" so he's still trainable, hehehe

33 moons ago...
BC government sending me $500. Yay! Direct deposit. Yay! You never know where and how money will come to you!!!

44 moons ago...
I just so enjoy spending my money! Joy begets more joy. Bought 4 red mugs for new jasmine plants. No more crying over spilled milk. And re-useable in future. Eco.

56 moons ago...
Melissa: Thank you sooo much for this. I gave her hope. Who knew that was such a great gift to give!!!

67 moons ago...
Say "Wow Ella" 50 times each day
[Commentary: LOL! I can't remember what the purpose of this was for.]

71 moons ago...
X asked ME for help on how to organize alumni event while Y is away!

59 moons ago...
I knew it, iron deficiency. I knew it!!!

14 moons ago...
What a depressing day to see how long the road ahead is. Slept. Wept. Ate. Watched TV. Then chatted with Mainey. Then ate. Watched TV. Slept again. Then sat up in front of computer because accountable to X. And then while M was out, sat and did a bit of work. And then got some house stuff done. It turned out nice.

54 MOONS AGO...
Seeing my twinkle lights turned on in my apt

70 moons ago...
X coming to me to coach her daughter. Paid clients coming to me!!

27 moons ago...
Oy, when Uniqlo machine washed jackets came out clumpy, my inner child wanted to kill herself. Geez! When things don't go her way, it's the very end of life itself. What a drama queen!

49 moons ago...
Kendall and Gail saying to me, You are world stage material!

55 moons ago...
Jennifer raises my energy and reminds me to keep joyful people close to my heart!

59 moons ago...
Hilarious and fantastic text thread with Grace about how fluffing win-win has worked in relationships lol!

19 moons ago...
Sat on Kits beach, while waiting for date with X, talking to roomie for 1h30min over the phone, even though we're roommates and live together, lol!

45 moons ago...
Saw Susan Cain's digital manager position available on Fb. My vibrational alignment is here!!
[Commentary: Old self was so eager to work for others to build their dream. New self is so eager to work for self to build own dream. What a contrast, how much self work done, oh so worth it.]

11 moons ago...
OMG feels so good to be outside and feel the warm dry sunny air on my skin. #iheartspain 

64 moons ago...
The gift of emotional sensitivity will be in high demand. You're miles ahead already, Ella. #clairvoyant #wisdom

71 moons ago...
Was bummed that didn't get $100 gift certificate with early registration, but ended up with gift certificate anyway. Hee.

57 moons ago...
C is showing me a glimpse of my league. The league destined to me, awaiting me. I refuse to marry for money. I stand by standing on my own two feet with financial independence and professional purpose. A man is a person too and it's very unfair to put all the burden of providing for the family on him...

34 moons ago...
Dang! Unspoken agreement with dad that I'll "forever" be a good little girl and hand him tools while in the garage fixing cars and things

16 moons ago...
European men can go to Caribbeans or South East Asia and get themselves a wife who will worship them. Where do empowered women go to get a husband who will worship them?

55 moons ago...
I walked into Sleep Countrys tore with old pillow. Walked out with new pillow. Gave them my phone number. Tada! Easy!

71 moons ago...
Surrounding myself with OQP: only quality people. - Les Brown

30 moons ago...
Maybe this uncontrollable urge to cry all the time is love coming in, the barriers and walls coming down, and the allowing of love filtering in through the cracks...

54 MOONS AGO...
Sooo fun watching boxing movie and walking indoors through intl village to Keefer apt, not a drop of rain

65 MOONS AGO...
Let go. Let the Universe surprise me. Let go. Let go. Let go. 

22 MOONS AGO...
I assumed X was busy but she really wanted and enjoyed being with me. How come I still feel like a bother to people? Recurrent. Is it the "pain juice" I need to write my book?!?

82 MOONS AGO...
Planning Central America trip with Se young. Must travel more. Travel is answer to everything!!!

34 MOONS AGO...
LMAO! X's view on threesomes: it's like Neopolitan ice cream, you taste all the flavors but you only eat the chocolate. LOL!

69 MOONS AGO...
Being asked "Would you like a lullaby before bed?"

68 moons ago...
Sandra perspective: divorce is due to people realizing they have reached their personal growth potential in a relationship and its simply time to end that agreement and move forward. Wow!

29 moons ago...
Korea shopping: sunglass case, wedding and engagement ring to self, Kim Boutique dress, iPhone case, hot water bottle, woohoo!

74 moons ago...
Dress I gave to Johanna came back to me through Red Bag Sale the next year and in my size! Easy come, easy go :D

51 moons ago...
A thought about coming to me for betterment. I learned to not chase, but to entice and enroll. 

36 moons ago...
You're not a bad person just because you have bad feelings. - Christina M

17 moons ago...
If I can't take a bus in this safe little town of Tromso in Norway where people leave their keys in their mailboxes, I can't take a bus anywhere. So nice to not be haggled by taxi drivers!!! I arrived at station 2min late of written departure time. Barely had time to start thinking, darn gotta wait another 30min, and then the bus pulls up. Don't you just love that?!? Thoughts are powerful. Sometimes by not having them, miracles happen. Well, 15min later I found out that I didn't cross the road so took the bus in the wrong direction. LOL! At least I was warm in the bus instead of cold at the bus stop. And the bus looped around in the correct direction eventually. So there :P

55 moons ago...
Yaaaaay! Free eucalyptus Epsom salt from Heidi.

44 moons ago...
I love it that prices are marked. No haggling. 

15 moons ago...
OMG mustered up courage to ask my driver to tell my host I'm not going to his Xmas party. After the most gorgeous 4 hour hike, no way I'll be up for family gathering of loud latins. LOL!

39 moons ago...
How ridiculously silly of me to trademark my ideas when I didn't have an ideal client avatar, brand, an actual offering or a message. LMAO!

56 moons ago...
Perfect location: dentist, lunch at Tractor, then tea with biz partner at Vital Wellness Center, all on same 2 block radius.

83 moons ago...
Microwave $212 instead of $450. Was worth driving over border to USA!

16 moons ago...
Thanks to being an HSP I understand people's accents and language really well. Easy natural ear for it. Like babble fish. Gift. No wonder I'm often the translator. And the marriage counselor between my parents. And the interpreter between my clients and themselves!!

65 moons ago...
I loooooove Sara! She's so sweet, so kind, so fun! And kickass business woman. She'll help me up X's game. 

31 moons ago...
Add Ana to my "Olympic team" with "It was nice knowing you."

21 moons ago...
Mom went to every surgery by William's side. She is a terrific mom but I needed more. My giftedness needs for more has nothing to do with her parenting skills, which are limited by her own upbringing.

44 moons ago...
Not chronicling everything I do. Just enjoying it. Pure bliss. 

35 moons ago...
How interesting that I got tons more likes on Fb by changing the words "Like us on Facebook" to "Join our tribe on Facebook"

79 moons ago...
Gorgeous buttoned black boots on sale at Miz Mooze

62 moons ago...
Been waking up BEFORE my alarm. Joyous sunshine!

25 moons ago...
It's sooo nice to eat inside the national park restaurant, instead of packing a lunch! Scarcity, you are exiting my body! Hallelujah!!

57 MOONS AGO...
Soft skin, soft skin. So soft. so soft

15 moons ago...
My parents couldn't afford my therapy bill. LOL!

65 moons ago...
X called a prospect while on the coaching call with me bc she felt so supported, championed and inspired by me. Wow!

13 moons ago...
So happy and proud that I didn't avoid living in Spain just because of *perceived* cost of living. It's sooo affordable to live in Andalusia and I'm making euros instead of USD, even better!

79 moons ago...
Listen to my body. Give it a $100 massage. Be kind to yourself. It will sharpen the saw, inspire further action beyond what dull saw can do.

75 moons ago...
NYC SOHO shopping. Girls brunch. REI. Found hat! Found handbag. Yay!

22 moons ago...
Therapy is a dangerous hole to go down: there's an endless amount of things to talk about what's wrong. I like coaching better, it's uplifting and there's an end to it. It's empowering. I supposed healing (therapy) is needed before empowerment (coaching). Hmm...

72 moons ago...
Wow turns out we didn't take X's website away from previous contractor, who thanked me for picking up his slack!

65 moons ago...
Declaration: I commit to being remarkable. I commit to living a remarkable life. 

53 moons ago...
Suck it up, buttercup. LOL! New term I love from Kristen.  

10 moons ago...
Can't believe I ever listened to X about Twittering when I hate being limited by character count, being glued to the phone and having to answer at all times of the day, just to build a few measly relationships, that likely won't convert to business. What a stupid waste of my time!

14 moons ago...
So cool to have a stress-free workday. No time bound. Walk slow. Eat slow.

4 moons ago...
J texted me the words: gaseous release. How many people in the world can you say that too. LOL! 

3 moons ago...
I'm such a better person when I have plentiful money. I’m able to love deeper because money feeds my self-development. And the world is such a better place when I’m loved! So may continued prosperity move through me toward greater love for the planet.

72 moons ago...
OMG I got "ordained" as CTI Vancouver's co-ambassador!!! OMG I'm doing the soccer score dance!!! I am me and there's a right time and a right place for everything. I'm embodying this philosophy. This is new.

79 moons ago...
Boss suddenly giving me lots of direct positive feedback. Where is it suddenly coming from? Can he tell that I want to leave?

63 moons ago...
So grateful for extra $5,000 from corporate contract 

21 MOONS AGO...
Breaks my heart when a little girl is going in for life threatening surgery and tells doctors where the deeds to the house are under her bed. Breaks my heart when a 13 year old blames herself for not having drunk enough coffee to stay awake all night, so she can put her sleep walking dad to bed every night.

39 MOONS AGO...
Because I didn't go to X's party, I'm all fresh and rejuvenated and ready to conquer my online world. Yay me, for not having set myself up for backward momentum. Yay me, for honouring myself!

21 MOONS AGO...
Aha moment as X tells me she's still thinking about her noodles: I use laughter at the end of sentences to muffle my "that wasn't funny" disdain. Woah

85 MOONS AGO...
Dim sum with grandma, being a good girl, a good daughter and good grand-daughter

10 moons ago...
Pattern broken: X said how happy he is that we met and I didn't ask him about his past dates. No more comparison!! Pattern broken! X asked me what I thought of his apt and I said the truth that it was meh. No more people pleasing!! Woohoo! Pattern broken! OK, I get it, my mission henceforth is to break every single pattern that exists in my psyche. Challenge accepted!

87 moons ago...
Girl talk at work

80 moons ago...
Befriending girls at work

59 moons ago...
Christina's fitness competition, coffee with X, C3 Leadership mentors BBQ, and Joyce's party. I can extravert with the best of them!

16 MOONS AGO...
I bought it dear God, I bought Feminine Power course. I'm sooo done with the patriarchy model. I'm ready, let's do this. I even bought the Soulmate Love series. Ah, the upsell!

38 MOONS AGO...
Just like X with her mom, I needed to untangle my finances from the family's. I'm done providing for the family. How is it even possible that at 16, I was managing the household budget?!? Where did my childhood go?

63 MOONS AGO...
X invited himself to our Open House event!! Wow. He is keen.

58 MOONS AGO...
OMG that was so much fun!!! X's farewell party. Couch snuggles, yummy food and hugs. I have friends, I have real friends!

80 moons ago...
Surprise $100 gift from employer

67 moons ago...
Put down $510 for NSA care without hesitation. What does it look like to love myself? It's taking care of my mind-body-spirit and the rest will follow. Amen.

69 moons ago...
Girl talk with mom

70 moons ago...
I adore being called sweetheart

70 moons ago...
If my mind thought X wouldn't make it to sushi group dinner, that's what would have happened. But I ran out the door, determined to eat sushi together, so it happened.

34 moons ago...
Aww talked to Mainey for an hour, as she walked home. Thank you for keeping me safe and company on my walk home.

48 moons ago...
Clippers to keep it tidy

71 moons ago...
OMG I just began enrolling Betty, the person who created my business account at X bank. It was her last day at the branch and she's thinking of going into business for herself. Serendipitous!

33 moons ago...
Aha moment while in flow of editing masterclass videos: Creating a pre-call checklist before a breakthrough session phone call, an extra layer of filtering in/out the right clients, woo!

65 moons ago...
Woke up from wellness fair nervous bc I'm feeling... fear... of my... own light...? I know I have an incredible power of manifestation. It's accepting and receiving it from the Universe that is the hard part. Wait, what?!? 

72 moons ago...
No more logo redesigns in business package. That's a full-time job of its own!!

52 MOONS AGO...
Dear tears, it was so good to talk to you, you make me so happy, I love my life!!!!

80 moons ago...
$100 from mom

6 moons ago...
OMG I'm sooo sooo sooo proud of myself for claiming what's rightfully mine [household separation]. I'm done playing the victim. You betrayed us. You made your bed, now you have to lie in it. I thank you for setting me freeeeeee! Clean break: once you're out, you're out!!

89 moons ago...
Sharing circle between the girls at work

36 moons ago...
These 2 weeks of flu really opened my eyes to the next health upgrade I need to make: to chill the f*ck out and let go of my need for external validation and acknowledgment

86 moons ago...
YAY grocery store on my corner 15 meters away

35 moons ago...
Oh dad, I can't believe you just said, "Birth one to give me to play." (As in, one baby.)

14 moons ago...
Sooo happy to have canceled brunch with X after a full day of shopping, movie and next day Women's March. I can't go out a 3rd day in a row. I will die #introvert. As soon as I canceled, I got a burst of energy. I chose right. 

72 moons ago...
Bought "Getting published" guide one month before expiration. I'm getting published. I'm getting published!!!
[Commentary: Bahahaha, I did NOT get published. How naive. Didn't even know who I was. How can I possibly write my story? LMAO!]

51 moons ago...
Aww so sweet that Richard comes to me for advice. Feels good to be able to help.

66 moons ago...
So motivated to read Secrets of the Millionaire Mind until 2AM. Aha: did childhood "Disney World refund" public yelling incident drive me to traipse all over the globe, proving I could do it bc mom/us got denied that freedom/treat so many years ago?!?

30 moons ago...
Having Kate as my cheerleading squad. Mom I never had.

69 moons ago...
Love meeting people in Pane of Heaven cafe because I get to say, "See you in heaven!"

79 moons ago...
Good thing X canceled our call so I can be home early bc to setup wellness workshop because business partner bailed on me

51 MOONS AGO...
He refers to me as a jackpot, with a sigh of love.

84 MOONS AGO...
Really really really enjoy design and GUI improvement

4 MOONS AGO...
I'm an empath. I feel other people's pain. So when I see mirrored back at me people like X who beat themselves up for not being the "desired" trait or not accepting the limitations of their trait, it hurts. Thankfully, that pain gets transmuted into self-compassion, knowing that if I don't accept my traits NOW, I'll turn into her and implode back into my own pain. Not good.

38 moons ago...
X called and it set my phone on hold, which unexpectedly triggered funk music to start playing on my live client Mastermind call. Hehehe. Oops. 

20 moons ago...
Gift of being gifted: I learn something so quickly. I'm told once. I get it. We're done.

5 moons ago...
So clever for having broken big bills at Barcelona airport, foreseeing currency exchange offices being closed by the time I land in Tunis. ATM debit card wasn't working. Taxi driver wanted 10 euros. Pfff, it should only be $5. Gave him 6€. It's late. I'll play along. Do NOT underestimate me. I'll make a scene you've never seen before. Do not slight me. Big mistake, big, huuuuge! (Said à la Pretty Woman.)

32 moons ago...
OMG!!! I happen to watch Age of Adeline on airplane and Grace is in it!!! Holy wow!!!

50 moons ago...
I chatted with Joss who connected me with Christie as my leadership mentor. And I had met her before at Internations. What are the chances?!? My worlds are colliding. Resources and people I need coming towards me. That's new.

32 moons ago...
Feeling hungry again: great sign that I'm settled and grounded

20 moons ago...
X is in her mid 30s and has never had an orgasm. Not ok! Who knew that the advice I would have wanted to receive as a teen would apply to a 30-something woman... or rather to her inner teen who never grew up

Pages